2008年8月28日 星期四

It rains cats and dogs.

IMG_5075
It rains cats and dogs.

來個英文教學好了。



為什麼下大雨英文要叫做 "It rains cats and dogs." 呢?

根據我美國學校的老外同事的說法(錯了別怪我XD)

歐洲古代的窮人家,屋頂都是茅草蓋的,

若是雨下太大,屋頂會破掉,連著上面的貓跟狗都會掉下來

貓就算了,狗最好會爬到屋頂哩~

我有反問他,不過老外的邏輯我不太懂。


重點是,

它奶奶的午後一場大雨,騎在華江橋上前段的我,

自以為只會滴個兩三滴,就繼續不怕死的往前騎(其實也沒路退XD)

到了橋中,真的來個滂沱大雨,看著身旁都穿雨衣的騎士

什麼都不能做的我,就只能像個白痴的暗罵髒話邊往前進,

It rains cats and dogs.

下了橋,全身也都濕透了,但是雨大到不要說貓狗,我想老鷹都會掉下來了

我也只能趕緊躲在橋下等雨停,這一等

足足等了快一小時,身上的衣服也半乾了,就心一橫也不回家換衣服了

直接殺到lab再說,不過,

大家都知道lab什麼不強,冷氣最強

姚還很好心的把她的籃球裝借我

換完真的好乾爽呀~好自在阿~

但是






















娘翻了
幹~真的也好娘呀~

3 意見:

匿名 提到...

Hеya! Ι'm at work surfing around your blog from my new apple iphone! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Carry on the superb work!
my web page: news.yahoo.com

匿名 提到...

In terms of stгaіghtforward breathing,
the smoker often aԁdеd benefіtѕ from smokіng thеse glyceгin basеԁ cigarettes,
and is rarеly negatively affected by this light аnd uncomplіcated
ѕmoke.

Heгe iѕ my web site :: v2 Cigs coupon

匿名 提到...

She has appeared in Broadway musicals, began her personal record label, and appeared in numerous television applications, motion pictures and commercials.



my website flex belt review